Ako New York Fashion Week donosi eleganciju i jednostavnost, London mrzi pravila i često nas iznenadi, Pariz je sinonim za ženstvenu sofisticiranost – onda je Milan centar emotivnosti.
Emotivnost ni ovoga puta nije bila iznimka i čini se da svima nakon nekoliko tjedana ubrzanog ritma, strogog rada i trčanja kako bi se uhvatili svi trendovi za predstojeću sezonu, svima dobro sjedne podsjetnik na dobre stare jednostavne i obične ljudske osjećaje. Dok su se za to prijašnjih sezona pobrinuli brendovi poput Dolce&Gabbane čije su kreacije nosile trudnice i djeca, ovog puta se za takve stvari pobrinuo inače sexy, oštar i moćan Versace. Zato započnimo odmah s njim.
Versace
Kratke suknje, motorne jakne, jednostavne duge haljine u nježnim bojama i poznati Versace print na tajicama, obilježili su modu ’90-setih. Za taj seksi, izazovan i pomalo opasan zadužena je samo jedna osoba koja je probijala sve granice modnog svijeta u to vrijeme i donijela slavu i sebi i brendu – Gianni Versace.
Modu ovog desetljeća za kojom danas uzdišu još uvijek mnogi, obilježili su i super modeli koji su rado prihvatili pozivnicu Donatelle Versace za sudjelovanje u ovoj posebnoj reviji koja je napravljena u čast velikog umjetnika i dizajnera koji je na žalost ubijen prije nego je dao sve što je imao za dati modnom svijetu.
Carla Bruni, Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Cindy Crawford i Helena Christensen, poslije mnogo godina zajedno su prošetale pistom u Versace kreacijama na oduševljenje svih prisutnih.
Roberto Cavalli
Oduzimanje raskoši iz Roberto Cavalli kolekcije je hrabar potez. Brend koji vole talijanski plemići i žene teksaških naftaša dobio je preokret. Surridge je uspio „ugurati“ popriličan broj dnevnih odjevnih predmeta, nešto što Cavalli nikada sasvim dobrovoljno nije stavljao u svoje kolekcije, a uz to ni šefovi to ne vole.
„Ovo je kolekcija za ženu koja se osjeća ugodno u svojoj koži,“ izjavio je dizajner. „Ovo je za opuštenu ženu koja se sama dovezla na zabavu.“
Tiha i jednostavna kolekcija koja je pravo osvježenje kada je u pitanju ovaj modni brend. Koliko će se to svidjeti standardnim kupcima a time i upravi ostaje nam za vidjeti.
Prada
Ženski super heroji u raznim stripovima, koji su nova opsesija Gospođe Prade, bili su inspiracija za ovu kolekciju. Prada i dalje nastavlja ohrabrivati žene, te je nakon revije brojnim novinarima koji nestrpljivo čekaju njenu prvu izjavu objasnila svoju kolekciju. „Mogli biste reći da je muška, no ja to ne bih tako nazvala,“ izjavila je Prada brojnim novinarima. „Kada god muškarci opisuju snažnu ženu posluže se tim izrazom.“
Kada je prvi put u Siječnju dala izjavu o svojoj novoj opsesiji (kada su u pitanju stripovi), rekla je da želi prenijeti jednu običnu ljudsku priču svojom kolekcijom, no s obzirom na to da je politički aktivna i da su od izbora novog američkog predsjednika sve udruge za prava žena iznadprosječno aktivne, odlučila je napraviti priču ne o običnoj ženi, već o super- ženi.
No.21
„Nude je oduvijek bila boja Alessandro Dell’Acqua,“ rekao je dizajner aludirajući na svoj brend, ne na sebe.
Ova kolekcija je napravljena u nježnom no opet sportskom tonu u nijansama koje stoje svakome. Dobro, barem prvi dio kolekcije. Alessandro je tako počeo predstavljanje, ali preokret kolekcije donose crveno crne kombinacije od kože i čipke.
Skok s nježnog i ženstvenog na snažno, opasno i sexy bilo je teško ne primijetiti. Na pitanje o tome jednostavno odgovara da pogledamo njegovu kolekciju iz 1996 iz koje je pronašao inspiraciju za drugi dio kolekcije.
“Želim reinterpretirati moje stare kodove za suvremeni svijet”, rekao je Dell’Acqua.
Moschino
Pozivnice za ovu reviju dolazile su skupa s baletnom cipelicom. Već samo to bilo je dovoljno da se predvidi tematika kolekcije za proljeće i ljeto 2018. Stoga, baletne haljine nisu iznenadile. Nježne haljinice kombinirane su sa motornim jaknama i mrežastim čarapama, čime se gubio posve nevin stil, i dobio onaj po kojem su Moschino i kreativni Jeremy Scott poznati – onaj orginalan i zaigran.
Baletne haljine zapravo i nisu nešto orginalne, pogotovo ako ih usporedimo s onim što je prošetalo pistom poslije. Ako nikada niste vidjeli šetajući buket cvijeća, ovo vam je odlična prilika. Jedan buket je sa sobom vodio i cijelo društvo leptira. Večernje haljine su također bile u oblicima i boje cvijeća od ruža do orhideje i ponekog leptira.
„Početnica postaje balerina, sjeme postaje cvijet, gusjenica postaje leptir. Postoji metamoforza,“ objasnio je Scott.
Max Mara
„Radite sa, a ne protiv, prirode,“ tim Max Mare je citirao poznatog arhitekta vrtova i okoliša Gillesa Clémenta.
Unutar monumentalnih stupova zgrade Senata, Max Mara je predstavila kolekciju za proljeće / ljeto 2018, ukorijenjenu u ideji sunčane gradske četvrti i dinamične i prilagodljive garderobe.
Reviju su otvorili komadi u boji devine dlake koja je gotovo zaštitni znak ovog brenda, u segmentu koji se kretao od jako laganih i prozračnih do nešto težih i toplijih komada, time naglašavajući prizemnost cijele kolekcije.
Ovo je kolekcija za šetnju po urbanim gradskim ulicama i parada tema koje su do sada definirale sezonu proljeće i ljeto 2018, poput prozirnih komada, nježan cvjetni print, koji kao da je preslikan s porculana i logo, u ovom slučaju Max Mara diskretan potpis, koji se također nalazio i na tapetu modne piste.
Gucci
„Otiđite u trgovinu i nećete vidjeti sezonsku odjeću, vidjeti čete svijet. Želim ostati ovdje i unaprijediti svoj stil izvan jednostavne promijene sezone,“ izjavio je Alessandro Michele, čije je dolazak po mnogima spasio Gucci.
Njegova filozofija se reflektirala u sezoni proljeće/ljeto 2018 koja je prikazana u sjedištu tvrtke Gucci, ukrašena antiknim statuama i stupovima koje su inspirirane knjigom o vili Horacio, koju je u 18. stoljeću napisao jedan redovnik. Kolekcija kao da je inspirirana cijelom poviješću, od antike do suvremenog doba.
Mogli smo vidjeti sve stilove kojih se možemo sjetiti, od Michael Jacksona pa do Princa od Walesa. To se sve moglo vidjeti i u kolekcijama drugih dizajnera u proteklim periodima, no Alessandro objašnjava da je važno da se u pravo vrijeme nešto napravi. „ Kada je Tom napravio hippi kolekciju, šefovi u Gucciu su mu rekli da su to i drugi dizajneri napravili. Ali Tom Ford je to „zaista napravio“ jer je izabrao idealno vrijeme za tu kolekciju,“ objasnio je dizajner.
Pustimo prodaja da priča sama za sebe.
Giorgio Armani
Ovu reviju je sam Giorgio Armani opisao poslije predstavljanja kolekcije kao „Umjetnost s velim U“. Kroz impresionističke leće, ovo je bio njegov udio u „sjaju u tami stilu“ koji je definirao modu za proljeće i ljeto 2018, barem kada je u pitanju ono što smo do sada mogli vidjeti, naravno figurativno govoreći.
Okružen glamuroznim Talijanskim damama koje su čekale svoj red za selfie sa ovim umjetnikom kada je u pitanju moda, 83-godišnjakom koji se čini se vratio u vrijeme disko scene ’70 – tih i ’80 – tih kojima je vladao i to pokazao na novi način u ovoj kolekciji.
Mračnoj kolekciji dodao je kontrast srebrenim detaljima, a večernje komade razdvojio je od dnevnih samo nešto većom potpeticom i dramatičnijim make – upom.
Fendi
Tropska klima koja je pogodila i Italiju i gdje vrućine vladaju čak i za vrijeme Milan Fashion Weeka. Onda ne možemo nazvati nikako drugačije, nego prigodno, ovu Fendi tropsku kolekciju. Lakoću i prozirnost pojedinih komada nisu ipak krasile palme, ananasi i ostali asocijacije na trope, ovo je ipak bila nešto suptilnija naznaka da ako je u pitanju Fendi kiše neće biti na vidiku ni slijedeće proljeće i ljeto.
Igranje s materijalima je još jedna stvar koja je obilježila ovu, čak i na prvi pogled, očito skupu kolekciju koju ćemo teško vidjeti u klasičnom street style izdanju. „Moramo biti oprezni sa street style inspiracijom, jer je previše lako,“ podsjetio nas je Lagerfeld. „Daje dodir današnjice ali nije trijumf kreativnosti za dizajnera.“
Alberta Ferretti
„Željela sam osjećaju lakoće dodati dubinu senzualnosti i iznenađenja,“ ovim riječima je Alberta opisala svoju kolekciju.
Kolekcija je prikazana u baroknom klaustoru Rotonda della Besana u neobično vrućoj večeri za ovo doba godine, čijoj senzualnoj atmosferi su dodatno pomogle zadnje zrake zalazećeg sunca. Dodatno je publiku uz sve navedeno u pravo raspoloženje za ovu gledanje ove glamurozne kolekcije postavio izbor glazbe poput The Supremes, Grace Jones i Donne Summer.
Ferretti je izjavila da je prigrlila svoju prošlost i sadašnjost. Iako je glazba sugerirala da je kolekcija inspirirana ’70 – tima, ona je ipak izgledala kao pojednostavljeni glamur ’90-ih, barem dok se nije pojavilo perje i ostali ukrasi na inače jako jednostavnim komadima. Siluetu bi mogli nazvati lepršavom, a cjelokupnu kolekciju večernju.
Dolce & Gabbana
U subotu navečer u Metrepolianu, Dolce & Gabbana je otvorio prikazivanje kolekcije za proljeće i ljeto 2018 u stilu ’90 -ih. Jednostavno i tamno. Izgledalo je kao kongres hrpe Monica Belluci, i po mnogima ne možeš ništa više tražiti u životu. Onda su stvari postale voćne. I to doslovno. Voćni, cvjetni print su dominirali. Čak se i povrće našlo na nekim komadima.
Zatim, zlatna i ponešto rombova u kombinaciji s bordo bojom. Pa dama karata. Mislim da smo na kratko zalutali u Alisu u zemlji čudesa. Jako senzualnu doduše jer svaki komad tkanine na njoj leprša na vjetru, ili ti ga na ogromnom ventilatoru postavljenom upravo da vidimo kada je ova odjeća u svom punom sjaju. Na laganom ljetnom povjetarcu.