Ranije ovog tjedna objava na Instagram profilu Marca Jacobsa prikazala je Marca Jacobsa dizajnera kako gasi rođendanske svijeće u svom uredu, slaveći 40. godišnjicu svog brenda ove godine. Bilo je toliko svijeća da su stvorile ogromne plamenove, koji su se širili prema gore i širili se do te mjere da je Jacobs uzeo svoju torbu s logotipom – modni dodatak koji je postao neizostavan na gradskim ulicama – i pobjegao iz sobe. Je li požar bio stvaran? Je li bio insceniran? Je li svima sve u redu? Bilo je teško reći. Jacobs je nekako podsjećao na malo dijete u snimci dok je žestoko puhao na vatru. To je bio mali podsjetnik da se toliko od čarolije ovog čovjeka, kako u tehničkom smislu tako i u smislu brendiranja, oslanja na njegovu urođenu dozu humora, njegovu ljubav prema igri kao dijete i njegovu preveliku viziju, piše Brooke Bobb za Harpers Bazzar.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Prebacimo se na petak navečer u Park Avenue Armoryu gdje su se gosti okupili u mraku čekajući da počne najnovija revija kolekcije Jacobsa. Bilo je teško vidjeti ljude, ali mogli ste osjetiti napetu energiju u prostoru. Jacobs je uvijek bio jedan od najplodnijih showmena američke mode. Na početku piste nalazila se ogromna preklopna stolica i stol, koji su izdaleka u neosvijetljenoj Armory izgledali kao rekviziti iz filma “Draga, smanjio sam djecu”, ali zapravo je to bila skulptura pokojnog umjetnika Roberta Therriena.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Pista je počela biti prazna kako su se svi smjestili, a otprilike dvije minute nakon 18:00 sati, svijetla su zasvijetlila i osvijetlila sve i svakoga. Neki su se trznuli, a drugi su trljali oči. Svirala je nježna klavirska glazba, a manekenke, sve s neurednim make-upom i frizurama većim od ega Trumana Capotea i njegovih labudova, počele su izlaziti iz pozadine i hodati ispod i kroz skulpturu. Kretale su se kao krute papirnate lutke, neke s rukama zakačenim ravno ispred ili iza njih, i bile su odjevene u odjeću s pretjeranim proporcijama koja je izgledala kao da je zalijepljena na tijela, nepokretna i neuništiva čak i ako su se vidjele neke šavove i nabrane nabora.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Bilo je brzo jasno da Jacobs neće prošetati s nama niz uspomene. Ovo nije bilo o njegovim najvećim hitovima i nije bilo o ponovnom posjetu njegovom dizajnerskom D.N.A. Pa, možda malo igre s proporcionalnošću i pažnje prema sartorialnoj banalnosti komada poput kratkih hlača i sako odijela. Ali zapravo, ovo je bilo o percepciji, o čudu, kako je nazvao kolekciju, i načinima na koje se naš pogled na stvari mijenja. Kako je Jacobs napisao u svojim bilješkama o reviji: “Proučavajući pamtljivo i svakodnevno, apstrahiramo i pretjerujemo s dezorijentirajućom poznatošću u našoj želji da izrazimo nešto naivno i elegantno.”
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Mnogi od izgleda podsjećali su na eru njegovog djetinjstva u 1960-ima, poput jakni s četiri džepa do tri četvrtine dužine i odijela sa suknjom, haljine s proširenim rukavima ukrašene velikim šljokicama koje su klikale dok su modeli hodali, te haljine s uzorkom kariranog mašnog vratnjaka. Bile su tu i cipele s oblikovanim petama u stilu Mary Jane i klasične torbe Marca Jacobsa poput Venetia, izrađene u ogromnim veličinama. To su bile odjevne kombinacije koje su izravno izvađene iz unutrašnjosti Jacobsovog uma, a gledajući ih kako prolaze pistom, bilo je kao da gledate kroz malu špijunku i vidite kutiju za prerušavanje u koju se on, u svakoj fazi svog života i karijere, vraćao u jednom trenutku ili drugom. Bilo je tu neobičnosti i mekoće, čak i ako su lutke bile pokretne i odjevene poput štapića. To je bio jedan od najemotivnijih i najsigurnijih trenutaka Jacobsa tijekom posljednjih četiri desetljeća. Kao što je jasno izraženo kroz ovu kolekciju, on će uvijek imati sposobnost biti velika modna legenda i istovremeno mali znatiželjni, buntovni dječak.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Tijekom posljednjih nekoliko godina, Jacobs je doživio veliki komercijalni uspjeh sa svojom linijom Heaven i spomenutim torbama i drugim modnim dodacima. Revije, koje se prikazuju jednom godišnje izvan modnog kalendara (New York Fashion Week službeno počinje 9. veljače) i dostupne su samo putem posebne narudžbe, predstavljaju vozila za Jacobsovu nefiltriranu kreativnost. Ove kolekcije su ono što ga ispunjava i što drži njegove oči širom otvorene čak i kada su godine njegove kolekcije grungea za Perry Ellis 1993. ili njegovo uvođenje ready-to-wear mode u Louis Vuittonu 1997. daleko u retrovizoru.
Nije bilo završne predstave, ali Jacobs se ipak na trenutak pojavio za poklon. Bilo je gotovo prebrzo da bi se registriralo jer čim se ustao, svjetla, baš kao što su se upalila, ponovno su se ugasila. S ovom najnovijom kolekcijom, Jacobs sigurno nije pokušavao ugasiti bilo kakvu vatru. Učinio je ono što uvijek radi: ostavio nas punima oduševljenja, pitajući se što će sljedeće napraviti.